Jobber du med elever som strever med å huske bokstavene? Gir foreldrene tilbakemelding om at lese-leksene er for vanskelige?

LES OM RESULTATER MED iMAL HER.

Noen barn kommer ikke i gang med lesing og skriving fordi de strever med å huske bokstavene. Da hjelper det ikke å laste ned en app og leke seg til lesing på nettbrettet.  Det er heller ikke en løsning å vente å se! Barnet trenger en voksen som veileder og motiverer gjennom iMAL-trening. iMAL er en enkel, motiverende og tilpasset måte å hjelpe elever til en god start med bokstaver, lesing og skriving.  10 – 15 minutter iMAL-trening hver dag, gir god trening for barn som ikke har lært alle bokstavene.
Under finner du 9 korte kursmoduler som viser deg hvordan iMAL kan hjelpe. Når du har sett de to første kursene vet du om eleven din trenger iMAL. Kursene er gratis.
NB! Kursene er egentlig utviklet for foreldre, men vil helt sikkert være til nytte for alle som møter barn som strever med å huske bokstavene.

 

Se kursene her:
1. Trenger mitt barn iMAL?
2. Øve med iMAL.
3. Forslag til ekstraøving.

 

iMAL er utviklet av spesialpedagog Regine Nagelhus. Hun har jobbet med leseopplæring i skolen og PPT i 25 år. En spesiell opplevelse ble starten på iMAL. Historien kan du lese HER.