Med skjerm og perm gjennom bokstavlæring, lese- og skrivestart.

Eksempler på oppgaver for touchskjerm

Oppgaver for touchskjerm

  • Bak hvert ikon finnes individuelt tilpassede lese- og skriveoppgaver.
  • Alle oppgavene tilpasses etter den enkelte elevs bokstavkunnskap.
  • Lese- og skriveoppgavene tilpasses automatisk basert på en fulldigital kartlegging.
  • Individuelle lesetekster genereres ut fra den enkelte elevs bokstavkunnskap.
  • Effekten av multisensorisk innlæring forsterkes ved å skrive med fingeren i stedet for med en touchpenn.
  • Oppgavene utføres i leseretningen for å oppnå best mulig læringseffekt.

Eksempler oppgavetyper for tilpassede arbeidsark

Arbeidsark med individuell bokstavkunnskap

  • Alle arbeidsark kan tilpasses den enkelte elevs bokstavkunnskap.
  • Automatisk tilpasning av oppgavene etter digital bokstavkartlegging.
  • Generering av individuelle lesetekster.
  • Oppgaver på arbeidsark og touchskjer trener samme ferdigheter.
  • Innlæringseffekten forsterkes gjennom fiksjonen papiret gir blyanten.

Se også:

Lærerens iMAL.

Skolelederens iMAL.