Påmelding testbrukerkurs 23. januar
Velkommen til testbrukerkurs med iMAL! I løpet av en time vil du få en gjennomgang av læremidlet, både den digitale versjonen som er ment til…
Les merPC: Hold nede CTRL og trykk + (pluss) for å forstørre eller - (minus) for å forminske.
MAC: Hold nede CMD og trykk + (pluss) for å forstørre eller - (minus) for å forminske.
Her finner du blogginnlegg om teori, kartlegging og arbeidsmåter.
Velkommen til testbrukerkurs med iMAL! I løpet av en time vil du få en gjennomgang av læremidlet, både den digitale versjonen som er ment til…
Les merEn del iMAL-skoler har gjennomført første bokstavkartlegging på første trinn. Da stiller spørsmålet seg: Hvilke oppgaver skal vi gi til elever som ikke husker bokstavene…
Les merLES OM RESULTATER MED iMAL HER. Noen barn kommer ikke i gang med lesing og skriving fordi de strever med å huske bokstavene. Da hjelper…
Les merArgumentasjonen om mer frilek i begynneropplæringen kan man også finne hos FNs barnekomité. Komiteen har påpekt at det må skapes tid og rom for barn…
Les merI dette innlegget beskriver vi den tredje arbeidsmåten i iMAL, Gjenhenting til skriving. iMAL-øvingen går ut på å skrive ord med de bokstavene elevene mestrer…
Les merBokstavinnlæring med iMAL består av tre enkle arbeidsmåter, innkoding, lagring og gjenhenting. I dette innlegget beskriver vi andre arbeidsmåte, LAGRING. Blogginnlegget handler om: Hva lagringsaktiviteten…
Les merBokstavinnlæring med iMAL består av tre enkle arbeidsmåter, innkoding, lagring og gjenhenting. Arbeidsmåtene presenteres trinnvis for elevene, og det er viktig å bruke god til…
Les merBarns første skoleår kan legge grunnlaget for mange år med mestring, eller mange år med nederlag. Når skoleåret starter, er det stor sannsynlighet for at…
Les merDe fleste elever knekker lesekoden uansett hvilken tilnærming som benyttes i begynneropplæringen. Helhetslesing, funksjonell bokstavinnlæring og oppdagende skriving er eksempler på gode og varierte tilnærminger…
Les mer