Kursdatoer onlinekurs 2021
Skoler og kommuner kan også ta kontakt for avtale om egne kursdager, men da mot kursavgift.
PÅMELDING TO HALVE DAGER: TIRSDAG 2. FEBRUAR OG TIRSDAG 9. FEBRUAR KL. 12.00 – 15.30
Tirsdag 2. februar:
12.00 – 14.00: Innføring i iMAL-metoden
14.00 – 15.30: Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.
Tirsdag 9. februar starter med paralleller kl.12.00 – 14.00:
- iMAL i spesialundervisningen. Fra bokstav og ord til setning og tekst.
- Meningsfull skriving med STL+.
- iMAL ALFA. iMAL for minoritetsspråklige som strever med lesestart.
- iMAL i begynneropplæringen.
14.00 – 15.30: Implementering, organisering av undervisningen.
PÅMELDING TO HALVE DAGER: TIRSDAG 16. MARS OG TIRSDAG 23. MARS KL. 12.00 – 15.30
Tirsdag 16. MARS
12.00 – 14.00: Innføring i iMAL-metoden.
14.00 – 15.30: Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.
Tirsdag 23. mars
12.00 – 13.45: iMAL-kartlegging og tiltak
14.00 – 14.45: iMAL i begynneropplæringen
15.00 – 15.30: Implementering, organisering av undervisningen.
PÅMELDING HELDAGSKURS: TIRSDAG 25. MAI KL. 8.30 – 15.00
Lesevansker, forebygging og lesemetoder.
Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.
Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.
iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.
Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.
Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.
PÅMELDING HELDAGSKURS: TIRSDAG 1. JUNI KL. 8.30 – 15.00
Lesevansker, forebygging og lesemetoder.
Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.
Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.
iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.
Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.
Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.
PÅMELDING HELDAGSKURS: TIRSDAG 8. JUNI KL. 8.30 – 15.00
Lesevansker, forebygging og lesemetoder.
Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.
Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.
iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.
Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.
Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.
PÅMELDING HELDAGSKURS: TIRSDAG 15. JUNI KL. 8.30 – 15.00
Lesevansker, forebygging og lesemetoder.
Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.
Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.
iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.
Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.
Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.
Høst 2021
PÅMELDING HELDAGSKURS: ONSDAG 11. AUGUST KL. 8.30 – 15.00
Lesevansker, forebygging og lesemetoder.
Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.
Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.
iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.
Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.
Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.
PÅMELDING HELDAGSKURS: TORSDAG 12. AUGUST KL. 8.30 – 15.00
Lesevansker, forebygging og lesemetoder.
Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.
Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.
iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.
Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.
Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.
PÅMELDING HELDAGSKURS: FREDAG 13. AUGUST KL. 8.30 – 15.00
Lesevansker, forebygging og lesemetoder.
Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.
Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.
iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.
Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.
Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.
PÅMELDING HELDAGSKURS: TIRSDAG 17. AUGUST KL. 8.30 – 15.00
Lesevansker, forebygging og lesemetoder.
Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.
Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.
iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.
Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.
Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.
PÅMELDING HELDAGSKURS: ONSDAG 18. AUGUST KL. 8.30 – 15.00
Lesevansker, forebygging og lesemetoder.
Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.
Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.
iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.
Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.
Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.
PÅMELDING HELDAGSKURS: FREDAG 19. AUGUST KL. 8.30 – 15.00
Lesevansker, forebygging og lesemetoder.
Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.
Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.
iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.
Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.
Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.
PÅMELDING TO HALVE DAGER: TIRSDAG 14. SEPTEMBER OG TIRSDAG 21. SEPTEMBER KL. 12.00 – 15.30
TIRSDAG 14. SEPTEMBER
12.00 – 14.00: Innføring i iMAL-metoden.
14.00 – 15.30: Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.
Tirsdag 21. SEPTEMBER
12.00 – 13.45: iMAL i begynneropplæringen
14.00 – 14.45: iMAL-kartlegging og tiltak
15.00 – 15.30: Implementering, organisering av undervisningen.