Kursdatoer onlinekurs 2021

 

Skoler og kommuner kan også ta kontakt for avtale om egne kursdager, men da mot kursavgift.

PÅMELDING TO HALVE DAGER: TIRSDAG 2. FEBRUAR OG TIRSDAG 9. FEBRUAR  KL. 12.00 – 15.30

Tirsdag 2. februar:     

12.00 – 14.00: Innføring i iMAL-metoden

14.00 – 15.30: Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.

Tirsdag 9. februar starter med paralleller kl.12.00 – 14.00:

  1. iMAL i spesialundervisningen. Fra bokstav og ord til setning og tekst.
  2. Meningsfull skriving med STL+.
  3. iMAL ALFA. iMAL for minoritetsspråklige som strever med lesestart.
  4. iMAL i begynneropplæringen.

14.00 – 15.30: Implementering, organisering av undervisningen.

 

PÅMELDING TO HALVE DAGER: TIRSDAG 16. MARS OG TIRSDAG 23.  MARS  KL. 12.00 – 15.30

Tirsdag 16. MARS

12.00 – 14.00: Innføring i iMAL-metoden. 

14.00 – 15.30: Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.

Tirsdag 23. mars

12.00 – 13.45: iMAL-kartlegging og tiltak

14.00 – 14.45: iMAL i begynneropplæringen

15.00 – 15.30: Implementering, organisering av undervisningen.

PÅMELDING HELDAGSKURS: TIRSDAG 25. MAI KL. 8.30 – 15.00

Lesevansker, forebygging og lesemetoder.

Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.

Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.

iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.

Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.

Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.

 

PÅMELDING HELDAGSKURS: TIRSDAG 1. JUNI KL. 8.30 – 15.00

Lesevansker, forebygging og lesemetoder.

Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.

Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.

iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.

Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.

Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.

PÅMELDING HELDAGSKURS: TIRSDAG 8. JUNI KL. 8.30 – 15.00

Lesevansker, forebygging og lesemetoder.

Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.

Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.

iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.

Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.

Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.

PÅMELDING HELDAGSKURS: TIRSDAG 15. JUNI KL. 8.30 – 15.00

Lesevansker, forebygging og lesemetoder.

Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.

Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.

iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.

Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.

Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.

Høst 2021

PÅMELDING HELDAGSKURS: ONSDAG 11. AUGUST KL. 8.30 – 15.00

Lesevansker, forebygging og lesemetoder.

Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.

Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.

iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.

Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.

Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.

 

PÅMELDING HELDAGSKURS: TORSDAG 12. AUGUST KL. 8.30 – 15.00

Lesevansker, forebygging og lesemetoder.

Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.

Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.

iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.

Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.

Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.

 

PÅMELDING HELDAGSKURS: FREDAG 13. AUGUST KL. 8.30 – 15.00

Lesevansker, forebygging og lesemetoder.

Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.

Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.

iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.

Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.

Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.

 

PÅMELDING HELDAGSKURS: TIRSDAG 17. AUGUST KL. 8.30 – 15.00

Lesevansker, forebygging og lesemetoder.

Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.

Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.

iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.

Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.

Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.

 

PÅMELDING HELDAGSKURS: ONSDAG 18. AUGUST KL. 8.30 – 15.00

Lesevansker, forebygging og lesemetoder.

Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.

Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.

iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.

Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.

Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.

PÅMELDING HELDAGSKURS: FREDAG 19. AUGUST KL. 8.30 – 15.00

Lesevansker, forebygging og lesemetoder.

Bokstavinnlæring på hjernens premisser. Innføring i iMAL-metoden.

Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.

iMAL i begynneropplæringen, arbeidsmåter, oppgaver og organisering. Lekens betydning for læring og motivasjon.

Kartlegging, tidlig innsats og spesialundervisning.

Implementering av iMAL i begynneropplæring og spesialundervisning.

PÅMELDING TO HALVE DAGER: TIRSDAG 14. SEPTEMBER OG TIRSDAG 21. SEPTEMBER  KL. 12.00 – 15.30

TIRSDAG 14. SEPTEMBER

12.00 – 14.00: Innføring i iMAL-metoden. 

14.00 – 15.30: Bli kjent med iMAL-læremidlet. Praktiske øvelser.

Tirsdag 21. SEPTEMBER 

12.00 – 13.45: iMAL i begynneropplæringen

14.00 – 14.45: iMAL-kartlegging og tiltak

15.00 – 15.30: Implementering, organisering av undervisningen.